NADLEŽNI DIREKTNI MARKETING
Maja Najdič, januar 2011, objava internetnega dopisovanja
Draga Ana,
zanima me vaše mnenje glede sledeče teme, za zaščito starostnikov in
njihovega premoženja:
naša stara mama je stara 92 let. Živimo skupaj v večstanovanjski hiši, ona v svojem stanovanju, mi vsak v svojem. Ima tudi svojo telefonsko številko in dostikrat se oglasi na telefon, ko kaj prodajajo ali pa delajo ankete. V primerih kadar kaj prodajajo, nagovarjajo k temu, da bi si mogoče kaj ogledala (so seveda ves čas zelo prijazni in manipulirajo z besedami, kar je popolnoma neprimerno za ljudi v taki starosti in z določeno stopnjo demence), nato pošljejo po pošti izdelek npr. knjigo, kateremu na koncu seveda sledi tudi račun. Nekoč je eden takih računov za knjigo znašal 1000 eurov. Spet drugi primer imamo, ko npr. pokličejo in se najavijo, da bodo prišli in če jim ona vrata odpre, ji dajo svoj izdelek, skrbniki pa kasneje dobimo račun.
Da se te nepovabljeni gostje ne bi vračali k njej in izkoriščali njeno
nemoč, v primeru odsotnosti skrbnikov, bi predlagala, da bi se to z zakonom uredilo tako, da se zaščiti telefonsko številko z izjavo, da se ne
dovoljuje telefonska prodaja in tudi vhod, torej se zaščiti vhodna vrata z
etiketo in ikono, ki jasno sporoča, da se ne dovoljuje trgovskih potnikov
na domu.
Zanima me vaše mnenje glede tega predloga, mogoče bi to vprašanje lahko postavila tudi na forumu. Hvala in lepo pozdravljena,
Maja
Pozdravljena Maja!
Ja, prav gotovo je to dobro vprašanje in lepo prosim, da ga daste na forum. S pripisom, da vam svetujejo drugi svojci kako so urejali ali urejajo to zadevo.
Jaz bom vprašanje poslala kot predlog za obravnavo na eni od komisij ZDUS. VCERAJ SMO IMELI SEJO PREDSEDNIKI KOMISIJ IN MORAM RECI DA SEM BILA PRESENECENA KOLIKO VPLIVA IMAJO na razne javne sluzbe. Prav gotovo se bo kaj premaknilo, samo sproziti je potrebno. Povedati za tezavo in vedno se najde kdo, ki to pomaga urejati tam kjer se da.
Tudi jaz sem imela isto izkusnjo pri svoji mami. Kako sem jo resevala? s pocetka tako da sem stvari posiljala nazaj tam kjer se je dalo. Je bilo pa tezko, ker to sploh ni urejeno. Morda staro mamo za zacetek prepričate, da ostane njena pokojnina na njenem racunu in vi uredite na banki pooblastilo, da lahko dvigate njen denar. Tako ji boste sproti prinesli toliko kot menite da nujno rabi, drugo pa bo varno spravljeno na racunu. Lahko uredite tudi trajnike in vse drugo. Ce bi se slucajno kaj zataknilo, da vam stara mama nebi dala pooblastila, se posvetujte s centrom za socialno delo. Tu pride v postev tudi mnenje njenega zdravnika, da gre pac za osebo, ki ima tezave z presojo (zradi tezav s spominom) in s tem pooblastilom bi vam mogoce uspelo urediti na banki pooblastilo. No variant je se nesteto, se pa strinjam da je potrebno starejse zascititi. Brez pooblastil pa seveda ne bo slo. Vasa babica ima prav gotovo slabe in dobre dneve. In takrat, ko ima dober dan skusajte to urediti na banki. Seveda pa vam mora zaupati.
Toliko za zacetek in dajte to res na forum, jaz pa dam na komisije zdus. Lepo bodite IN oglasite se se kaj, lp Ana
Pozdravljena,
hvala za tako hitr odgovor. Stvari s pooblastili za njeno premoženje imamo že urejeno. Je pa problem s prodajalci, ki nekako nočejo razumet s kom imajo opravka. Meni, da bi bilo zadevo vredno omeniti na Zvezi potrošnikov Slovenije, za začetek pa bom najprej poskusila urediti zadevo s telefonsko številko, ki naj bi bila objavljena vendar pa zaščitena proti telefonski oz. direktni prodaji na domu.
Se slišiva, lp maja
Maja, se nekaj sem se spomnila. Namrec moje izkusnje pri zvezi potrosnikov. Ko je bila mama v domu sem ugotovila, da je kava na avtomatu za kavo, od katerega smo bili odvisni ob nedeljah, praznikih in popoldnevih tako stanovalci kot obiskovalci, bistveno drazja kot v lokalih. Vratar mi je povedal, da si dom vzame pri vsaki kavi neki odstotek, sedaj se ne spomnim vec koliko. Odgovor zveze potrosnikov je bil, da je to stvar ponudbe in povprasevanja. O odvisnosti oskrbovancev od edinega ponudnika ali sluzenju na racun oskrbovancev, pa niso rekli nicesar. Takrat sem bila besna. Tudi prodaja v domovih, tam so pogosto akviziterji) je cisto obicajna stvar. IN se veliko je tega. No tudi tu bo teba kaj narediti.
Zdi se mi da je pa se ena varianta. Varuh clovekovih pravic. no poti je veliko in skupaj bomo pa ze kaj naredili ali ne, lp Ana
Hvala Ana,
bom jaz poslala tole vprašanje na zvezo potrošnikov in vam sporočim.
lp maja
Pozdravljeni,
sem prostovoljka, ki dela na področju pomoči osebam z demenco, predvsem zaradi tega ker imam 92-letno babico s katero živimo skupaj v večstanovanjski hiši.
Skrbi me zaščita njenega premoženja in vas prosim ali mi lahko pomagate. Rada bi jo zaščitila pred direktnim marketingom, torej pred tem, da jo prodajalci kličejo po telefonu in ji prodajajo knjige ali kaj drugega oziroma prihajajo k njej na dom. Ko se babica pogovarja s kakšnim od teh prodajalcev, jo ta besedno popolnoma zmanipulira, kar se mi ne zdi primerno za ljudi z demenco, ker s tem prodajalci izkoriščajo njihovo stanje. Skrbnikom pa seveda ostane račun ali pa moramo vztrajno odklanjati njihove izdelke in s tem račune ter jim razlagat, da babica teh izdelkov ne potrebuje, da jim je potrdila nakup v stanju demence ...
Zanima me ali se lahko uvede tak zakon, da bi zaščitil take ljudi ali pa vsaj preprečil direktni marketing na primer s simbolom (podoben kot je v prilogi samo, da preprečuje direktni marketing). Lahko bi se ga nalepilo pred vhodom in tudi sporočili telefonski centrali, da ne želimo direktnega marketinga.
Zahvaljujem se vam za kaj več informacij na to temo.
Lep pozdrav, Maja Najdič
Spoštovani,
prejeli smo vaše sporočilo v zvezi z direktnim marketingom. Pobuda po
uvedbi predpisa, ki bi podobno kot nalepka za hišne predalčnike preprečeval direktni kontakt s potrošniki se nam zdi zelo zanimiva.
Ob sedaj veljavni zakonodaji pa lahko direktni marketing preprečite tako,
da ime in priimek vaše babice odjavite iz javnih evidenc, v katerih
podjetja zakonito pridobivajo kontakte potrošnikov (telefonski imenik). Poleg tega je dobro vedeti, da lahko v primeru, ko se sklene pogodba na daljavo (npr. preko telefona) ali pa zunaj poslovnih prostorov podjeta (npr. na potrošnikovem domu), potrošnik v 14 dneh od take pogodbe brez navedbe razloga odstopi.
Lepo vas pozdravljamo!
Zveza potrošnikov Slovenije
Frankopanska 5, 1000 Ljubljana
[/u] |